Hvad tilbyder vi?

Foreningen for Uddannelse og Trivsel tilbyder

SAMTALER

Vi tilbyder studiestøtte og psykologiske samtaler med unge i uddannelse.

Anden onsdag i måneden vejleder vi gratis på dokk1 i Aarhus. Her kan du booke en tid eller blot møde op i studierum 6 og få sparring på, hvordan du kan øge din trivsel som studerende eller som elev på en ungdomsuddannelse. Se datoer og book en tid via linket her.

PROJEKTER

Foreningen for Uddannelse og Trivsel iværksætter større og mindre projekter, der er med til at øge trivslen for unge i uddannelse.

Vi har bl.a. gennemført projektet "Et mentalt sundt studieliv" i samarbejde med Trygfonden. Det kan du læse om her nedenfor.

OPLÆG

Vi kommer gerne ud og holder oplæg om, hvad det vil sige at være ung i uddannelse idag. Hvilke udfordringer har de unge, hvad skyldes det, og hvordan kan man bedst hjælpe?

Vi har bl.a. holdt oplæg på Via University College. Her tog vi afsæt i vores egne erfaringer i mødet med de studerende og Center for Ungdomsforsknings (CEFUs) viden og perspektiver, som er udarbejdet på baggrund af kvalitative interviews med unge.